ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းသည္ ပါဏာတိပါတကံ ထိုက္၏ မထိုက္၏
အရွင္ဘုရား၊ ေမးေလ်ာက္စရာတခု ရွိလို႔ပါဘုရား၊ တပည္႔ေတာ္တို႔ အေနာက္နိုင္ငံေတြမွာ လူမ်ိဳးမေရြး ဘာသာမေရြး နုိင္ငံမေရြးပဲ ( ကန္ေတာ႔ပါရဲ႕ ) အလိုမတူပဲ မုဒိန္းက်င္႔ခံေနရတဲ႔ မိန္းကေလးငယ္ေတြ ဟာ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္မွာ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ရၿခင္း ဒုကၡေတြကို ခံစားေနရပါတယ္၊ တကယ္ေတာ႔ သူတို႔ဟာ ငယ္ရြယ္သူမ်ား ၿဖစ္ႀကတဲ႔အတြက္ တခ်ိဳ႕မ်ား ၁၃ နွစ္ အရြယ္ေလာက္မွာပဲ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိခင္ ၿဖစ္ေနႀကရတာမို႔ တတ္သိနားလည္တဲ႔ လူႀကီးေတြက နည္းလမ္းေတြ ဘာေတြ ေၿပာၿပၿပီး အဲဒီကိုယ္၀န္ကို ဖ်က္ခ်ေပးရပါတယ္၊ မသိနားမလည္ေသးတဲ႔ ကေလးေတြ ၿဖစ္တဲ႔အတြက္ လူႀကီးေတြက မ်က္နွာလႊဲေနလို႔လဲ မၿဖစ္ၿပန္ဘူးဘုရား၊
ဒီေတာ႔ ဖခင္မေပၚတဲ႔ ကေလးကို ေမြးဖြားခဲ႔ၿပန္ရင္လဲ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းထဲမွာ ဘယ္လိုမွ မ်က္နွာၿပလို႔ မရၿပန္ဘူး၊ တပည္႔ေတာ္တို႔ ၿမန္မာလူမ်ိဳးေတြမွာဆို ပိုဆိုးပါတယ္၊ တကယ္ပဲ ပတ္၀န္းက်င္ အၿပင္ဘက္ ေရာက္သြားေတာ႔တာပါ၊ ပတ္၀န္းက်င္ကလဲ လူမွဳ႕ေရးကို အဓိကထားၿပီး သူ႔ကို ၀ိုင္း၀န္းကူညီ
ေပးႀကရပါတယ္၊ ကိုယ္၀န္အရင္႔အမာ မၿဖစ္ေသးရင္ နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ ဖ်က္ဖို႔ အကူညီေပးရၿပန္တယ္ဘုရား၊
ေနာက္တခ်က္က မဖ်က္ပဲ ေမြးဖြားလာခဲ႔ရင္လဲ လက္ေၿခ မသန္မာတဲ႔ ကေလးေတြ၊ ဦးေနွာက္ ပုံမွန္မဟုတ္တဲ႔ကေလးေတြ၊ မ်က္စိမၿမင္၊ နားမႀကား၊ ဆြ႔ံအေနတဲ႔ကေလးေတြ စသၿဖင္႔ ပုံမွန္ မဟုတ္တဲ႔ ကေလးေတြကို မိခင္၀မ္းတြင္းမွာကတည္းက အာထရာေဆာင္း နဲ႔ ႀကည္႔တဲ႔အခါမွာ ႀကိဳတင္ သိေနၿမင္ေနႀကရပါတယ္၊ အဲဒီေတာ႔ ဒီလို ကေလးေတြ ေမြးလာၿပန္ရင္လဲ လူ႔ေလာက ထဲမွာ သူတို႔ကို ၿပဳစုယုယေနရတာနဲ႔ မိဘေတြမွာ တၿခားအလုပ္မလုပ္နိုင္ေတာ႔ပါ
ဒါကို ႀကိဳတင္ေၿဖရွင္းထားမွ သူတို႔ဘ၀ အနာဂါတ္ မွာသာယာၿပီး ခ်မ္းေၿမ႕နိုင္ပါမယ္၊ တပည္႔ေတာ္ သိခ်င္တာက အဲဒီလို အနွိပ္စက္ခံ မိခင္ေလာင္း အမ်ိဳးသမီးေလးေတြ ကို ကိုယ္႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေတြ႕တဲ႔အခါ လူမွဳ႕ေရး အရ လူႀကီးတေယာက္အေနနဲ႔ ကူညီေပးမိပါတယ္၊ အဲဒီလို ကူညီတာဟာ ပါဏာတိပါတကံ ထုိက္ပါသလား ဘုရား --
သိလိုသူ - ဒကာမတစ္ဦး
ေမးသင္႔တဲ႔ ေမးခြန္း၊ သိပ္ေကာင္းတဲ႔ ေမးခြန္းပါပဲ၊ သိပၸံပညာ နည္းပညာေတြ ထြန္းကားၿပီး ရုပ္၀ါဒ ဆန္လာတဲ႔ ဒီေန႔ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ သိမ္ေမြ႕နူညံ႕ၿပီး စဥ္းစားရခက္ေစတဲ႔ ေမးခြန္းမ်ိဳးေပါ႔၊ မီးစတစ္ဖက္ ေရမွဳတ္တစ္ဖက္ ဆိုတာ ဒါမ်ိဳး အေၿခအေန ထင္ပါရဲ႕၊ နားလည္လြယ္ေအာင္ ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ေတြကို ေထာက္ဆ ေၿဖေပး၇ရင္ၿဖင္႔ ပါဏာတိပါတကံ ထုိုက္တယ္ လို႔ပဲ အတိုခ်ဳပ္ မွတ္ရပါမယ္။ဘာေႀကာင္႔လဲဆိုေ
ပါဏာတိပါတ အဂၤါ ၅-ပါး
(၁) ပါဏ- သက္ရွိထင္ရွား သတၱ၀ါျဖစ္ျခင္း၊
(၂) ပါဏသညိတ- သက္ရွိသတၱ၀ါဟု စိတ္က သိေနျခင္း၊
(၃) ဃာတ စိတၱ- သတ္လို ေသေစလိုေသာစိတ္ရွိျခင္း၊
(၄) ဥပကၠမ- ေသေအာင္ ပါးစပ္ၿဖင္႔လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္တိုင္အားထုတ္၍လည္းေကာင
(၅) မရဏ- ကိုယ္႔ပေယာဂေၾကာင့္ တဖက္သား ေသသြားျခင္း။
ယခုေခတ္အခါ ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ဖို႔အတြက္ ကိုယ္၀န္က်ေဆးေပးၿခင္း၊ ဘယ္လိုပုံစံ လုပ္ရင္ၿဖင္႔ ကိုယ္၀န္က်ေစနိုင္တယ္ စသၿဖင္႔ မိမိပါးစပ္က နည္းလမ္းၿပကာ ေၿပာဆိုေနစဥ္ပင္ စိတ္ကလဲ ကိုယ္၀န္က်ေစ ( တနည္းအားၿဖင္႔ ေသေစလိုတဲ႔ ေစတနာက ၿပ႒ာန္းေနတဲ႔အတြက္ ) ကိုယ္တိုင္ သတ္သလိုပါပဲ၊ ဒါေႀကာင္႔ အကုသိုလ္ မၿဖစ္လိုလ်င္ ေ၀ေ၀းေရွာင္နိုင္ေလ အကုသိုလ္ကင္းေလ လုိ႔ပင္ ဆုိရပါလိမ္႔မည္၊
ေနာက္ေရွာင္လႊဲနိုင္တဲ႔ တနည္းကေတာ႔ နစ္ဦးသား စပ္ယွက္ၿပီးခ်ိန္မွေနာက္ ( ၇ ) ရက္ေက်ာ္လြန္လ်င္ ကလလေရႀကည္တည္တယ္ လို ဆုိပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ္၀န္သေႏၶသား အသက္ ၀ိဥာဥ္ ရွိေနၿပီ လို႔ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူထားတာေႀကာင္႔ အဲဒီ ၇ ရက္အတြင္း ေဆးစား ေဆးထုိးလုပ္ရင္ၿဖင္႔
ပါဏာတိပါတကံ ကို ေရွာင္နိုင္ပါမယ္။ ယခုေခတ္ ေဆးဆရာ၀န္မ်ားကေတာ႔သေႏၶသား ၄ လ ၿပည္႔မွ
အသက္၀ိဥာဥ္ ရွိတယ္၊ ဥပမာ နွလုံးခုန္လာတယ္ အသက္ရွဳလာတယ္ လို႔ ဆုိပါတယ္၊ ဘယ္လိုပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ၿဖစ္သည္႔အေလ်ာက္
ဆုံးလို႔ ယုံႀကည္ပါတယ္၊
ဒါေႀကာင္႔လဲ ၇ဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ပါရာဇိက ၄ ပါး အၿပစ္ႀကီး အာပတ္ႀကီးထဲမွာ လူတေယာက္ အသက္ကို ဘယ္လိုအေႀကာင္းေႀကာင္႔မွ မသတ္ရဘူး၊ ေနာက္ဆုံး ပါးစပ္နဲ႔ သတ္ခိုင္းတာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္ေသခ်င္သူရဲ႕ အနားမွာ ကတ္ေႀကး ဒါး သံခြ်န္ စသည္ ထားေပးတာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ မလုပ္ေကာင္းဘူး၊ ေသမည္႔သူကို အားေပးအားေၿမွာက္လဲ မေၿပာရဘူး၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိခင္သည္ကိုလဲ
လူမွဳ႕ေရးတခုကိုသာ ႀကည္႔ရင္ ခြင္႔လႊတ္နိုင္စရာ လို႔ ထင္ရေပမယ္႔ အၿပစ္ဟာ အၿပစ္ပါပဲ၊ ဒီေနရာမွာ ကိုယ္တို္င္သတ္ပုံ ၊ ေသေစပုံ နည္းလမ္းေတြကို ဗဟုႆုတအၿဖစ္ ရွာေဖြထုတ္နွုတ္တင္ၿပလိုက္
ပါတယ္။
ပါဏာတိပါတကံ ၏ ပေယာဂအမ်ိဳးအစား ၈-ပါး
(၁) ဥဒၵိႆ ပေယာဂ-ေသေစလုိေသာ သတၱ၀ါကို္ စိတ္မွတ္၍ သတ္ျဖတ္ ျခင္း၊
(၂) အႏုဒၵိႆ ပေယာဂ- ဘာေကာင္ေသေသ၊ တေကာင္ေကာင္ ေသရင္ ၿပီးေရာ စိတ္မ်ိဳးၿဖင္႔ သတ္ၿဖတ္ၿခင္း၊
(၃) သာဟတၳိက ပေယာဂ-ကိုယ္တိုင္ သတ္ျခင္း၊
(၄) အာဏတၱိက ပေယာဂ- သူတပါးကို သတ္ခိုင္းျခင္း၊
(၅) နိႆဂၢိယ ပေယာဂ-အေ၀း၌ေနေသာ သတၱ၀ါကို ျမႇား လွံ ေသနတ္ စသည္ျဖင့္ ေသေစျခင္း၊
(၆) ထာ၀ရ ပေယာဂ- တြင္းတူးထားကာ တြင္း၌က်၍ေသေစၿခင္း၊ ေဆး၀ါး အစီအရင္ စသည္ၿဖင္႔ သတ္ၿခင္း၊
(၇) ၀ိဇၨာမယ ပေယာဂ- ဓာတ္႐ိုက္ ဓာတ္ဆင္ ဂါထာမႏၲရား စေသာ အစီအရင္တို႔ျဖင့္ ေသေအာင္သတ္ျခင္း၊
(၈) ဣဒၶိမယ ပေယာဂ- မိမိ ကမၼဇိဒၶိတန္ခိုးျဖင့္ သတၱ၀ါတို႔ကို ေသေစျခင္း။
ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာ ဒု ။
ပါဏာတိပါတကံ၏ မေကာင္းက်ိဳး ၂၃-မ်ိဳး
ဤေနရာ၌ ပါဏာတိပါတ္ သူ႔သက္သတ္သူတို႔ ခံစားေတြ႔ၾကံဳရေသာ မေကာင္းက်ိဳးမ်ားသည္ ပိဋကပါဠိေတာ္တို႔၌ သခ်ၤာအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ လာရွိေသာ္လည္း ဤ၌ အလံုးစံုပါ၀င္သည့္ ခုဒၵကပါဌ အ႒ကထာလာ သခ်ၤာ ၂၃-ပါးကို ၿပဆိုပါမည္၊
(၁) ေၿခလက္ စေသာ ကိုယ္အဂၤါခ်ိဳ႔တဲ့ျခင္း၊
(၂) ခႏၶာကိုယ္ အခ်ိဳးအစား မက်ျခင္း၊
(၃) ႏံုေႏွး ေလးဖင့္ျခင္း၊
(၄) ေျခ, လက္, ဖ၀ါး, မညီညာျခင္း၊
(၅) ရုပ္ဆုိးၿခင္း ၊
(၆) အသားအေရ မြဲေၿခာက္ၿခင္း၊
(၇) အသားအေရ ၾကမ္းထမ္းးျခင္း၊
(၈) ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ျခင္း၊
(၉) ခြန္အားဗလ မရွိျခင္း၊
(၁၀) စကားေျပျပစ္စြာ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ မေျပာတတ္ျခင္း၊
(၁၁) ခ်စ္ခင္ ႀကင္နာမည္႔သူ မရွိျခင္း၊
(၁၂) မိမိပရိသတ္ အၾကိမ္ၾကိမ္ ၿပိဳကြဲ ပ်က္စီးျခင္း၊
(၁၃) ထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ ၿဖစ္ေနရၿခင္း၊
(၁၄) လက္နက္, အဆိပ္ သင့္တတ္ျခင္း၊
(၁၅) သူမ်ား ပေယာဂၿဖင္႔ မေသသင္႔ပဲ ေသရျခင္း၊
(၁၆) ေတြေ၀ ထုံထုိင္း ဖ်င္းအၿခင္း၊
(၁၇) ေျခြရံပရိသတ္ နည္းပါးျခင္း၊
(၁၈) စက္ဆုပ္ဖြယ္ ႐ုပ္အဆင္းရွိျခင္း၊
(၁၉) ကုန္းကြေသာ ကိုယ္ရွိျခင္း၊
(၂၀) ေၾကာင့္ၾက ဗ်ာပါဒ စိုးရိမ္မႈမ်ားျခင္း၊
(၂၁) ေဘးရန္ မ်ားျခင္း၊
(၂၂) ခ်စ္ခင္ေသာ သားသမီးတို႔ႏွင့္ ေကြကြင္းရျခင္း၊
(၂၃) ကိုယ္တိုင္လဲ အသက္တိုျခင္း။
ဗုဒၶတရားေတာ္အရ မိခင္၀မ္းတြင္းမွ သေႏၶသားကေလးဟာ ကိုယ္လက္ အဂၤါ ခ်ိဳ႕တဲ႔သည္ၿဖစ္ေစ ေကာင္းသည္ၿဖစ္ေစ၊ ဘ၀အဆက္ဆက္က ဆည္းပူးခဲ႔တဲ႔ သူ႔ရဲ႕ အကုသုိလ္ကံအတိုင္း အက်ိဳးေပးတယ္လို႔ပဲ မွတ္ရပါမယ္၊ ကိုယ္ကေတာ႔ လုလႅၿပဳၿပီး သတ္ဖို႔ အားမထုတ္သင္႔ပါဘူး၊
အထက္ပါအခ်က္အလက္တို႔ကိုေထာက
ေသာ လူနာအား ထုိးေဆးထိုးကာ အနားေပးေစၿခင္း၊ မိခင္နွင္႔ ကေလးေစာင္႔ေရွာက္ေရး အသင္းမွ ခြင္႔ၿပဳမိန္႔စသည္ရယူကာ ဖ်က္ခ်ေစၿခင္း၊ လူမွဳေရး ပရဟိတ လုပ္ေနသူတိုင္း မကင္းနိုင္ေသာ NGO အဖြဲ႔အစည္း၊ UniCef စေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားလဲ သတိထားသင္႔တယ္ လို႔ စာေရးသူကေတာ႔ သတိေပးလိုပါတယ္၊
ဥပမာ - တရားသူႀကီးက ေသဒဏ္ က်ခံရမယ္႔ တရားခံကို မလႊဲမေရွာင္သာလို႔ ဒီလူကို အနားေပးလို္က္ပါ လို႔ မ်က္နွာအမူအယာေရာ စကားနဲ႔ပါ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ အမိန္႔ခ်လိုက္ေပမယ႔္ တဖက္သားမွာေတာ႔ မေသခ်င္ပဲ ေသရေတာ႔မွာပါ၊ တရားခံေသတာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ တရားသူႀကီးဟာလဲ သတ္ေပးသူနဲ႔ အတူတူ ပါဏာတိပါတကံ အလိုလို ထုိက္သြားပါၿပီ၊
ဒါေႀကာင္႔ နဳးညံ႕သိမ္ေမြ႕တဲ႔ ပါဏာတိပါတေတြကို အတတ္နိုင္ဆုံး ေရွာင္လႊဲကာ လူမွဳ႕ဒုကၡေတြကို ေၿဖရွင္းနိုင္ႀကပါေစ လို႔ ေမတၱာစကားၿဖင္႔ နိဂုံးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ
No comments:
Post a Comment